Wednesday, March 4, 2009

Will history repeat?


Puas dok cari2 set up yang cun hari nih, hehehe dapat la 1 iautu Loonie aka Ucad. Aku kategorykan set up nih sebagai A-. Pasal set up nih cuma ada 2 conffluences jer. Ini yang dikatakan tak da koje cari koje. Tak sempat nak tumbuh janggut aku. Hahahahahaha..

Sebab aku nak ambil trade set up nih pasal dia punya location kat swing high + rejection of S&R dan PA iaitu Two Bar High Lower Close aka TBH. Jadi macam biasa la PO bawah 20 pips dan SL atas previous bar high. Banyak tuh dia nye SL, dkat2 300pips wooooo. Target pon lebih kurang sama banyak kat S&R round number red horizontal line (1.2400). R:R dia 1 to 1. O.K. lah tu!

Kalo trade Higher TF memang tak banyak set up kuar. Once a week sometime none. Jadi nak menghilangkan kebosanan tahap gaban nih aku practice aku nye scalping system. Nanti aku citer aku nye scalping system.

Berbalik pada set up Loonie tadi, cuba tengok kat chart tuh! Ko nampak tak? Setiap kali price touch jer zone S&R tuh dia drop balik. Aha! Jadi adakah sejarah akan berulang? Heheheh aku mana tahu!

No comments:

Post a Comment