Wednesday, March 4, 2009

Setup


Semalam aku tak trade. Takda setup cun yang aku nampak. Tapi kalo aku tengok cermat2 memang ada setup cun. Pair yang setup cun semalam ialah GJ/Geppy dan UCAD/Loonie.

GJ yang paling cun sebab ada 4 confluences. Fibo + PA + S&R dan Round number. Macam yang aku dah beritahu sebelum nih, kalo empat2 nih bertemu, probability for successful trade is very high. Mari kita tengok GJ,

1. Fibo retracement 38%
2. PA iaitu Inside bar aka IB
3. S&R (red horizontal line)
4. Round number (in this case, : 136.00)

How to trade this setup? Cuba tengok setup nih. Fibo retracement 38% betol2 kat S&R pada nombor genap dan ada PA kat situ. Cuba tengok berapa pips dia pegi lepas dia break IB tuh? 200+ pips tuh aaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrggggggggggggghhhhhhhhh!!!!!!!! Inilah setup yang cun yang aku tunggu2 tapi bila dia ada, depan mata biasanya terlepas.

Set up grade A+++ macam nih bukan datang selalu. Berjanggut lagi la aku nampak nye.. Hehehehe...

No comments:

Post a Comment